20 februari 2010

Ja se det snöar...

När jag ska göra bröllopskort så kommer det någon slags prestationsångest flygande. är så varje gång. Jag hade totalt still i hjärnan (kvällen innan) så jag fick helt enkelt lifta mig själv.




Papper är från en av mina favoriter, Basic Grey.

Kort till en karl som fyllt 50 år.

Även här är papper från Basic Grey.

----------------------------------------------------------

Här har det snöat sedan igår. Alla pratar väl väder snart ; ) På vissa ställen runt omkring här har de fått ta bandvagnar för att ex. hemtjänsten ska kunna komma ut till människor.


Kort taget från vårt sovrumsfönster. Det är inte många bilar som passerat på denna vägen idag.


Mannen hade att göra i ca 1,5 timmar för att få bort snön så vi kunde komma ut med bilen för att hämta dottern. På vissa ställen var det 70 cm högt.


Mina tujor som jag slog av snön från för 2 veckor sedan, nu ser de ut så här igen. Nu är snön så hög på vår altan så jag når dom inte längre. Får hoppas och tro att de klarar sig.

Tack för titten och välkommen åter!
Kram Susanne

14 kommentarer:

Gertrud sa...

Ja alla pratar väder nu eller oväder tycker vi i Skåne. Vackra kort, du gjorde rätt i att lifta dej själv. Men visst är det lite pirrigt att göra bröllopskort? Lite mer press än vanligt känns det som, jag kan känna lite samma känsla med dopkort. Men du har lyckats väl. Kram Gertrud

Lene sa...

hej min vän!
Visst är det konstigt det där med bröllopskort, varför vill man att de ska bli bättre än andra kort? Jo det är ju en magisk dag och då ska även kortet bli det och det tycker jag att ditt är!!!
Ja vädret, inte så mycket att säga om det utan att det snöar! Men jul med alla bilder som visar hur vi har det... jag har inte fått fram bilen än!
Ha en skön dag imorgon!
Kram lene

KatarinaR sa...

Bröllopskortet är helt ljuvligt!
Gillar grattiskortet också. Så snyggt med stjärnan.
Kram

Gunilla/Nilla sa...

Ljuvligt fina kort. Läcker detalj med guldglittret på det översta och 50-årskortet är perfekt till en man!

Kram/Gunilla

Catharina sa...

Supersnyggt bröllopskort du gjort.Det var så fina färger du valt och så bra de passar ihop dessutom-jättesnyggt!

Petra sa...

Jättevackra bröllopskort. Fina papper och härliga färger. Är det en liten textstämpel du använt eller har du skrivit ut på datorn?
Jadu, vi har lika mycket snö. Vi har också dokumenterat, så man inte ska glömma....
Tack för gullig kommentar hos mej.
Kram på dej!
Petra

Elzie sa...

Jadu, idag är nog första dan på en vecka som det inte snöat!! Det har dessutom varit sol så man har riktigt njutit.

Vilka fina kort du liftat. Nej, ibland är det stillestånd på hjärnkontoret, men du lyckades ju i alla fall.

Hoppas du har en bra kväll. Själv är jag dödstrött så det blir nog sängen tidigt idag.

Kram Elzie

Anneli sa...

Korten kortet är helt ljuvliga
ochs så läckra detaljer och färger.

Önskar dig en skön helg
Kraaaaaam ANneli

joggemia sa...

Bröllopskortet är supervackert!! Och det är helt ok att lifta sig själv! =) Ja vädret kan man prata om både avigt och rätt....nu får det vara nog! Vill ha sol och värme nu!

Kram!

Petra sa...

Hoppas allt är väl med dig. Solen skiner hos mej, men brrrr... det är kallt.
Ha det gott och trevlig helg, hoppas du ska hitta på nåt trevligt.
Kram
Petra

Petra sa...

Hej min vän! Ville bara säga HEJ!
Kram
Petra

Elzie sa...

Hej gumman! Vart har du tagit vägen? Du har väl inte fastnat under all snön?

Önskar dig en riktigt skön helg i alla fall.
Kram Elzie

Lene sa...

hej min vän!
Hoppas allt är bra med dig, var så länge sen du syntes till!
Vill önska dig en trevlig helg!
Kram lene

Inger Marie sa...

Nydelig bryllupskort Susanne :)
Lekre papirer og blomstene var nydelige. Her har heldigvis all snø smeltet bort.
Drømmer om vår nå :)
Ha en fin helg!
God klem